Page 35 - Rozbor23_final_web
P. 35

mezi tyto nedostatky. Po celou dobu představení si připadáte, jako byste stáli
               na scéně a zpívali spolu s herci.
               Moje děti neměly s operou nikdy předtím žádnou zkušenost, a právě proto jsem jim
               tento divadelní žánr vybral, abych jim rozšířil jejich divadelní repertoár, malinko je
               třeba i poučil, ale především proto, abych si u nich tak trochu otestoval jejich
               divadelní vnímání a možnosti. Zajímalo mě, jak to u nich dopadne s něčím
               uchopitelným, co velmi dobře znají z domova, jako je třeba Hurvínek. Přestože
               Prodanou nevěstu nikdy předtím neslyšely ani neviděly, pochopí příběh a bude se jim
               líbit?
               A musím přiznat, že s Hurvínkem se to podařilo propojit všechno dohromady
               naprosto skvěle, přitom velmi jednoduše a nenuceně. Pokud něčemu v představení
               nerozuměly, nebo se nakrátko ztratily ve zpívaných textech (jako třeba v závěru, kdy
               jim hned nedošlo, že Jeník prodal Krušinovic Mařenku sám sobě), vysvětlili jsme si to
               během představení, aniž bychom tím vážně ztratili niť příběhu. Po 70 minutách
               skvělé zábavy, které utekly doslova jako voda, bez přestávky, bez nudy a hluchých
               míst, měly nakonec z představení jedinečný a silný zážitek. To mi ostatně potvrdily
               i tím, že se bez brebendění dobrovolně účastnily velikých ovací, kdy se po skončení
               představení dlouhou dobu tleskalo ve stoje, a zbytek cesty domů si ve vlaku notovali
               některé písně z opery.
               Pokud můžu, rád bych touto cestou poděkoval celému souboru divadla S+H, jakož
               i hudebníkům Národního divadla Brno, režii paní Haně Mikoláškové a scénáři paní
               Patricii Částkové za opravdu nezapomenutelný zážitek. Celá ta dlouhá cesta do Brna
               prostě stála za to!
               Už se s dětmi těšíme na premiéru i v Praze.

               Autor: Pavel Patera














































                                                                                                       33
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40