Page 35 - Rozbor23_final_web
P. 35
mezi tyto nedostatky. Po celou dobu představení si připadáte, jako byste stáli
na scéně a zpívali spolu s herci.
Moje děti neměly s operou nikdy předtím žádnou zkušenost, a právě proto jsem jim
tento divadelní žánr vybral, abych jim rozšířil jejich divadelní repertoár, malinko je
třeba i poučil, ale především proto, abych si u nich tak trochu otestoval jejich
divadelní vnímání a možnosti. Zajímalo mě, jak to u nich dopadne s něčím
uchopitelným, co velmi dobře znají z domova, jako je třeba Hurvínek. Přestože
Prodanou nevěstu nikdy předtím neslyšely ani neviděly, pochopí příběh a bude se jim
líbit?
A musím přiznat, že s Hurvínkem se to podařilo propojit všechno dohromady
naprosto skvěle, přitom velmi jednoduše a nenuceně. Pokud něčemu v představení
nerozuměly, nebo se nakrátko ztratily ve zpívaných textech (jako třeba v závěru, kdy
jim hned nedošlo, že Jeník prodal Krušinovic Mařenku sám sobě), vysvětlili jsme si to
během představení, aniž bychom tím vážně ztratili niť příběhu. Po 70 minutách
skvělé zábavy, které utekly doslova jako voda, bez přestávky, bez nudy a hluchých
míst, měly nakonec z představení jedinečný a silný zážitek. To mi ostatně potvrdily
i tím, že se bez brebendění dobrovolně účastnily velikých ovací, kdy se po skončení
představení dlouhou dobu tleskalo ve stoje, a zbytek cesty domů si ve vlaku notovali
některé písně z opery.
Pokud můžu, rád bych touto cestou poděkoval celému souboru divadla S+H, jakož
i hudebníkům Národního divadla Brno, režii paní Haně Mikoláškové a scénáři paní
Patricii Částkové za opravdu nezapomenutelný zážitek. Celá ta dlouhá cesta do Brna
prostě stála za to!
Už se s dětmi těšíme na premiéru i v Praze.
Autor: Pavel Patera
33